Procedură de reclamație

1. Dispoziții generale și definirea termenilor

  1. Această procedură de reclamație a fost pregătită în conformitate cu legea Directiva 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 mai 1999 privind anumite aspecte ale vânzării de bunuri de consum și garanțiile conexe OUG nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor în ceea ce privește vânzarea de bunuri sau furnizarea de servicii în cadrul unui contract la distanță sau în afara sediului vânzătorului și modificarea anumitor legi și se aplică bunurilor de consum („Bunuri”) pentru care drepturile sunt exercitate în timpul garanției perioada Răspunderea cumpărătorului pentru defecte (denumite în continuare „Reclamații”).
  2. „Vânzătorul” este societatea comercială mobil online, s.r.o., Železničná ulica 24, 984 01 Lučenec, nr. reg. com 44547722, înscrisă în registrul comercial nr. 15812/S Judecătoria județeană Banská Bystrica,
    „Cumpărătorul” este partea care primește bunurile de la Vânzător în schimbul unui preț de cumpărare; acestea sunt în principal persoane fizice.

     

2. Instrucțiuni privind dreptul cumpărătorului de a se retrage dintr-un contract încheiat la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului în temeiul Ordonanței de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor dreptul de retragere din contractele la distanță și cele în afara spațiilor comerciale

Retragerea cumpărătorului din contractul încheiat în conformitate cu OUG nr. 34/2014 valabil numai pentru achizițiile din magazinul electronic prin intermediul site-ului www.foon.ro și pentru comenzi telefonice.

Cumpărătorul are dreptul în conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2014 să se retragă din contractul încheiat în acest mod fără a da un motiv în termen de 14 zile de la data preluării bunurilor sau de la încheierea contractului de prestare a serviciilor. Cumpărătorul are dreptul să despacheteze și să testeze mărfurile în această perioadă după ce a preluat în mod similar, ca de obicei, atunci când cumpără într-un magazin de piatră.

Cumpărătorul are obligația să trimită bunurile pe care vrea să le returneze înapoi sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să preia bunurile în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din contract.

Mărfurile trebuie trimise prin curier (plus opțiunea - sub forma unui colet asigurat), deoarece vânzătorul nu este răspunzător pentru nicio pierdere sau deteriorare în timpul transportului.

Cumpărătorul este responsabil doar de reducerea valorii mărfurilor, care a apărut ca urmare a unei manipulări cu mărfurile, care depășește sfera de tratament necesară pentru a determina proprietățile și funcționalitatea mărfurilor.

Cumpărătorul nu se poate retrage din contract fără consimțământul vânzătorului pentru bunuri care sunt proiectate în conformitate cu cerințele speciale ale consumatorului sau care, datorită proprietăților lor, nu pot fi returnate.

Cumpărătorul își exercită dreptul de a se retrage din contract în scris, la adresa listată în contactele de pe site-ul magazinului electronic. Retragerea din contract trebuie să includă identificarea cumpărătorului, data comenzii, specificația exactă a mărfurilor, numărul de cont bancar în care se vor rambursa banii.

În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract și îi trimite vânzătorului bunuri care nu prezintă semne de utilizare, se află în ambalajul original și nu sunt deteriorate sau incomplete, Vânzătorul este obligat să returneze toate plățile către consumator fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 14 zile de la data primirii avizului de retragere din contract, inclusiv costurile de transport, livrare și poștă și alte costuri și taxe. Vânzătorul va face acest lucru prin transfer bancar în contul cumpărătorului desemnat de cumpărător.

În cazul unei retrageri din contract valabile, vânzătorul va rambursa cumpărătorului prețul de cumpărare, inclusiv costurile suportate de cumpărător în legătură cu comanda bunurilor, în cazul în care cumpărătorul prezintă vânzătorului documente scrise cu privire la costurile suportate de cumpărător în legătură cu comanda mărfurilor.

Costul returnării bunurilor nu este suportat de cumpărător numai dacă bunurile nu îndeplinesc pe deplin cerințele de calitate și au fost defecte.

Bunurile care respectă în totalitate cerințele de calitate sunt considerate bunuri cu aceleași caracteristici sau similare cu cele menționate în oferta de bunuri de pe site-ul vânzătorului.

Vânzătorul însă, nu este obligat să plătească cumpărătorului costurile suplimentare dacă acesta a ales o altă metodă de transport decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de acesta. Costurile suplimentare legate de transportul bunurilor returnate prezintă diferența dintre costurile de livrare alese de consumator și costurile celei mai ieftine metode standard de livrare oferite de vânzător.

Cumpărătorul va returna bunurile pe cheltuiala sa, dacă bunurile respectă în totalitate cerințele de calitate declarate și nu prezintă defecte.

 

3. Procedura de reclamații

Pentru soluționarea reclamațiilor se aplică Procedura de reclamații valabilă în conformitate cu prevederile Codului civil și OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Reclamațiile se pot face la adresa poștală sau de email a Vânzătorului sau prin telefon. 

4. Reclamație înseamnă exercitarea drepturilor de răspundere pentru defectele produsului.

Compania mobil online, s.r.o. este responsabilă pentru defectele pe care le au bunurile vândute atunci când sunt preluate de către cumpărător și pentru defectele care apar după preluarea bunurilor în perioada de garanție.

 

5. Termene limită pentru depunerea reclamațiilor

Perioada de garanție pentru persoanele fizice este de 24 de luni. În ce privește produsele uzate, perioada de garanție pentru persoane fizice este de 12 luni.
Garanția de calitate pentru persoanele juridice durează 12 luni. În ce privește produsele uzate, garanția calității pentru persoanele juridice este de 6 luni.
Perioada de garanție începe în ziua în care bunurile sunt preluate de către cumpărătorGaranția nu se aplică la cadouri și produse primite gratuit.

 

6. Livrarea coletului de către transportator

În cazul mărfurilor livrate de transportator, dacă cumpărătorul constată că mărfurile sunt deteriorate mecanic, este obligat să contacteze imediat transportatorul care a livrat coletul și să solicite o confirmare a reclamației de la transportator. De asemenea, este obligat să raporteze acest fapt vânzătorului.

Plângerile cu privire la deteriorarea mecanică a bunurilor așa cum au fost primit de serviciul de curierat, care nu au fost evidente la primirea coletului, cumpărătorul este obligat să raporteze prin e-mail la info@foon.ro în termen de 24 de ore. Reclamațiile ulterioare de acest fel nu mai pot fi acceptate.

 

7. Etichetele de garanție

Garanția nu poate fi revendicată dacă etichetele de garanție au fost eliminate de pe bunuri sau dacă bunurile sunt deteriorate de alte intervenții neautorizate. Sigiliul este folosit pentru a identifica faptul că bunurile au fost achiziționate de la compania noastră.

Reparațiile în garanție sunt efectuate de centrele de service enumerate pe site-ul www.foon.ro, în condițiile specificate de producătorul specific. Oferim informații despre service-ul în garanție la adresa de e-mail info@foon.ro.

 

8. Reclamații cu privire la bunuri cu acces sub parolă

Dacă bunurile livrate pentru reclamație conțin parole de acces la sistem, acestea pot fi returnate fără reparații, deoarece nu este posibil să reinstalați sistemul dispozitivului și să eliminați defecțiunea sistemului. Clientul are obligația să precizeze parolele date atunci când depune o reclamație sau să le elimine înainte de trimiterea bunurilor pentru reclamație. Dacă se găsește o blocare de acces în bunuri după preluarea reclamației de către vânzător sau centrul de service, începutul procedurii de reclamație va fi considerată data de la livrarea codurilor de acces de către client.

În cazul în care mărfurile au fost predate de către cumpărător fără ambalajul original sau ambalajul de schimb, compania mobil online, s.r.o. nu își asumă responsabilitatea pentru nicio deteriorare a mărfurilor în timpul transportului la centrul de service.

În cazul în care centrul de service schimbă în dispozitiv software-ul sau firmware-ul, compania mobil online, s.r.o. nu este responsabilă pentru schimbarea controlului bunurilor (echipamentelor), pentru pierderea datelor sau pentru daunele cauzate de pierderea datelor stocate în bunurile (echipamentele). Vă rugăm să faceți o copie de rezervă a datelor de pe dispozitive cu memorie internă (mp3, HDD).

 

9. Reclamații de bunuri cu element de protecție

O caracteristică de securitate a afișajului este folia de protecție sau o sticlă securizată sau alt suport care poate fi aplicat pe afișaj sau pe capacul posterior al unui telefon.
Protecția de ecran care poate fi prezentă pe dispozitivul dvs. este un accesoriu la vânzare liberă care nu face parte din telefonul mobil. Nici producătorul, nici un centru de service autorizat nu sunt responsabili pentru deteriorarea acestuia în timpul verificării dispozitivului. Elementul de protecție nu poate fi reaplicat pe dispozitiv, deoarece acesta va fi deteriorat la îndepărtarea de pe dispozitiv.

 

10. Asamblarea piesei de service

În cazul schimbării unei piese, este necesar ca piesa de schimb să fie instalată într-un service profesional care se ocupă cu repararea telefoanelor mobile (este necesar să dezlipiți folia de protecție numai după testarea ecranului LCD).

Condiția de bază pentru acceptarea unei reclamații pentru funcționalitatea și calitatea mărfurilor în acest caz este faptul că, activitatea de service este realizată în mod demonstrabil de către o persoană calificată profesional și autorizată pentru a efectua o astfel de activitate de service.

 

11. Exercitarea dreptului de a depune o plângere

Cumpărătorul își poate exercita dreptul la reparații în garanție personal sau prin poștă la adresa: Smaltovňa - mobil online, s.r.o., Martina Rázusa 13, 984 01 Lučenec sau personal la unul dintre magazinele noastre. Orice informații suplimentare primiți și la adresa noastră de e-mail info@foon.ro.

Atunci când faceți o reclamație, este necesar să completați un formular de reclamații cu descrierea defectului, pe care să îl trimiteți împreună cu copia facturii și cu bunurile revendicate complete la adresa magazinului de unde a fost achiziționat produsul.

Formular de reclamații pentru descărcare:

Formular de reclamații clienți (pdf)

  1. Atunci când face o reclamație, cumpărătorul va livra bunurile reclamate, inclusiv o copia bonului de livrare și a facturii (sau o altă formă de document fiscal) și certificatul de garanție.
  2. Atunci își când exercită alte drepturi care decurg din răspunderea mobil online, s.r.o. pentru defecte (adică dreptul de a schimba bunurile, dreptul de retragere din contractul de cumpărare și dreptul la o reducere rezonabilă din prețul de cumpărare), cumpărătorul livrează bunurile revendicate, inclusiv copia bonului de livrare, a facturii (sau a altei forme de documente fiscale) și a certificatului de garanție după acordul prealabil cu compania mobil online, s.r.o. (contactele sunt listate pe site-ul mobil online s.r.o.

Cumpărătorul are dreptul să solicite vânzătorului o garanție numai în cazul bunurilor care prezintă defecte pe care le-a cauzat

  • producătorul
  • furnizorul
  • vânzătorul

 
Bunurile sunt acoperite de garanție dacă bunurile au fost achiziționate de la vânzător.

 

12. Drepturile vânzătorului (mobil online, s.r.o.)

a) Mobil online, s.r.o. nu este responsabilă pentru un defect pentru care a fost convenit un preț mai mic decât prețul de cumpărare.

b) Compania mobil online, s.r.o. nu este responsabilă pentru defectele cauzate de deteriorarea mecanică a produsului, funcționarea produsului în condiții nepotrivite (mediu chimic agresiv, praf, umed, într-un câmp magnetic ...), intervenție în produs de către o altă persoană (service autorizat)), care au fost cauzate de un dezastru natural sau de utilizarea produsului sub o tensiune incorectă de alimentare.

c) Dacă mobil online, s.r.o. oferă clientului bunuri gratuite pe lângă bunurile vândute ca cadou la achiziționarea bunurilor, depinde de client să accepte cadoul oferit. Cu toate acestea, cadoul nu este un produs vândut, prin urmare mobil online, s.r.o. nu este responsabil pentru eventualele defecte ale acestuia.

d) În cazul în care cumpărătorul nu preia bunurile din reclamație în termen de 30 de zile calendaristice de la data furnizării informațiilor cu privire la soluționarea și încetarea reclamației, în ciuda faptului că informațiile privind soluționarea și încetarea reclamației i-au fost livrate în mod corespunzător iar circumstanțele nu îl împiedică să preia bunurile din reclamație, vânzătorul își rezervă dreptul de a percepe cumpărătorului pentru perioada dată o taxă de depozitare de 5 lei/zi/buc.

 

13. Obligațiile vânzătorului

Vânzătorul sau un angajat al vânzătorului responsabil pentru serviciului clienți sau pentru service-ul în garanție autorizat de acesta este obligat să trateze reclamația imediat, în cazuri complexe în termen de 3 zile lucrătoare de la data reclamației.

În cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării produsului sau a serviciului nu mai târziu de 30 de zile de la data plângerii.

După expirarea perioadei de tratare a reclamației, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract sau are dreptul de a schimba produsul cu unul nou.

Dacă subiectul reclamației este preluat de vânzător într-o zi ulterioară zilei reclamației, perioada de soluționare a reclamației începe să curgă din ziua preluării subiectului de către vânzător.

Vânzătorul (mobil online, s.r.o.) este obligat, dacă reclamația nu este acceptată în termen de 3 zile lucrătoare, să trimită produsul pe cheltuiala sa pentru o evaluare profesională a stării tehnice a produsului sau a serviciului.

Această obligație o are și service-ul autorizat.

Vânzătorul este obligat să emită un document scris cu privire la tratarea reclamației în cel mult 30 de zile de la data primirii reclamației.

Un astfel de document scris este o copie a protocolului de reclamații cu câmpul Soluționarea reclamației completat respectiv o scrisoare care conține o notificare scrisă cu privire la tratarea reclamației, trimisă de obicei cumpărătorului împreună cu bunurile reclamate sau un mesaj SMS care conține informații despre tratarea reclamației, cu o confirmare scrisă a trimiterii acesteia.

 

14. Obligațiile cumpărătorului

a) Cumpărătorul are obligația să inspecteze vizual mărfurile imediat după primire. Acesta este îndreptățit să nu accepte mărfurile dacă constată daune mecanice vizibile pe acestea, evident cauzate în timpul transportului sau dacă mărfurile sunt incomplete.

b) Pentru jocuri - CD-uri și cărți, bunurile pot fi revendicate și returnate numai dacă bunurile sunt complet ambalate în ambalajul original.

 

15. Tratarea reclamațiilor

Dacă este un defect care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul la eliminarea gratuită, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul decide asupra metodei de eliminare a defectului și este obligat să elimine defectul fără întârzieri nejustificate.

  • Cumpărătorul poate solicita în loc de remediere, schimbarea produsului sau dacă defectul se referă doar la o parte a produsului, doar înlocuirea acestei părți dacă prin aceasta nu apar la vânzător costuri disproporționale în ceea ce privește prețul produselor sau gravitatea defectului.
  • În loc să elimine defectul, vânzătorul poate înlocui întotdeauna mărfurile defecte cu altele fără defect, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului.
  • În cazul unui defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea bunurilor în mod corespunzător ca bunuri fără defecte, cumpărătorul are dreptul de a schimba bunurile sau dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare (rambursarea prețului de cumpărare).
  • Cumpărătorul are dreptul de a schimba bunurile sau dreptul de a se retrage din contract (rambursarea prețului de cumpărare) chiar dacă este vorba despre un defect remediabil, dar dacă cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător bunurile din cauza defectului care se repetă de mai multe ori. Un defect care se repetă este considerat acel defect care apare la produs pentru a treia oară după cel puțin două reparații anterioare.
  • Cumpărătorul are dreptul de a schimba bunurile sau dreptul de a se retrage din contract (rambursarea prețului de cumpărare), chiar dacă defectele sunt remediabile, dar cumpărătorul nu poate folosi bunul în mod corespunzător pentru un număr mare de defecte. Un număr mare de defecte se consideră cel puțin patru defecte remediabile în același timp, fiecare dintre acestea împiedicând utilizarea corectă.
  • Dacă este un defect iremediabil, care, totuși, nu împiedică utilizarea corectă a bunurilor, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul produsului.
  • Dacă vânzătorul nu se ocupă de reclamație în termen de 30 de zile, cumpărătorul are aceleași drepturi ca și când ar fi un defect iremediabil, adică dreptul de a schimba bunurile sau de a le returna (retragerea din contract).
  • În cazul în care cumpărătorul are dreptul de a schimba bunurile sau dreptul de a se retrage din contract (rambursarea prețului de cumpărare), acesta își poate alege care dintre aceste drepturi să le exercite. Cu toate acestea, de îndată ce alege unul dintre aceste drepturi, nu mai poate schimba această alegere unilateral.