Termeni și condiții
Articolul I.
Acești Termeni și condiții (denumite în continuare „TC”) guvernează relațiile juridice dintre vânzătorul Mobil online, s.r.o. și cumpărător, încheiate printr-un magazin online de pe site-ul vânzătorului: www.foon.ro
Vânzătorul este societatea comercială Mobil online, s.r.o., M. Rázusa 13, Lučenec 984 01, Nr. reg. com.: 44 547 722, CUI: 2022734318, CIF: SK2022734318, tel.: 0940 600 100, e-mail: info@foon.ro, înregistrat în Registrul Comerțului al Judecătoriei Banská Bystrica, numărul dosarului: 15812 / S.
Cumpărătorul este un consumator sau antreprenor care, pe baza propriei autorizații de desfășurare a activităților, a trimis vânzătorului o comandă electronică prin sistemul magazinului.
Consumatorul este o persoană fizică care, atunci când încheie și îndeplinește un contract de consum, nu desfășoară activități de afaceri sau de altă natură.
Antreprenorul este:
Cumpărătorul ia la cunoștință faptul că, achiziționarea de produse care se află în oferta comercială a vânzătorului nu creează niciun drept de utilizare a mărcilor înregistrate, denumirilor comerciale, siglelor companiei sau brevetelor vânzătorului sau ale altor companii, cu excepția cazului în care se convine altfel într-un caz specific printr-un contract separat.
Relațiile juridice ale vânzătorului cu consumatorul care nu sunt reglementate în mod explicit de acești Termeni și condiții sunt reglementate de dispozițiile relevante din Codul civil și OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Autoritatea de supraveghere: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, https://anpc.ro/.
Articolul II.
1. Cumpărătorul comandă produsele și serviciile vânzătorului prin coșul de cumpărături al magazinului de pe site-ul www.foon.ro în scris: prin e-mail, poștă sau telefon. Comanda realizată în acest mod este considerată obligatorie și este în conformitate cu OUG nr. 34/2014 cu privire la protecția consumatorilor în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii pe baza unui contract încheiat la distanță sau a unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului și la modificarea anumitor legi.
2. La fiecare comandă, consumatorul trebuie să menționeze numele și prenumele, adresa de livrare și de facturare, numărul de telefon și adresa de e-mail; persoana fizică autorizată și persoana juridică trebuie să menționeze și CUI-ul, CIF-ul, numărul de înregistrare în Registrul comerțului, denumirea produselor, descrierea produselor, numărul de bucăți, data emiterii comenzii (comanda prin e-shop, îndeplinește aceste condiții în mod automat).
3. Aceste date vor fi în acord cu LEGEA 190/2018 pentru punerea in aplicare a GDPR (Regulamentul general privind protectia datelor) privind protecția datelor cu caracter personal și modificarea anumitor legi utilizate în relația dintre vânzător și cumpărător și nu vor fi furnizate unei terțe părți (cu excepția persoanei care asigură transportul de mărfuri).
4. Fiecare cumpărător este informat despre produsele recent publicate și ofertele speciale prin mesaje trimise periodic, a căror primire poate fi anulată în orice moment.
5. După primirea comenzii, aceasta va fi înregistrată în sistemul magazinului. Astfel apare o relație de afaceri între cumpărător și vânzător, guvernată de toate standardele legale aplicabile din Codul comercial, Codul civil și Procedura de reclamații. Cumpărătorul va primi imediat o confirmare a comenzii generată automat în formă electronică (e-mail).
6. În cazul unei comenzi corecte, cumpărătorul va fi informat prin e-mail sau telefon cu privire la data livrării bunurilor comandate. În cazul unei date de livrare nesatisfăcătoare, este posibil să se cadă de acord asupra unui alt termen de livrare. După această dată, vânzătorul, compania mobil online, s.r.o., își rezervă dreptul de a declara comanda nevalidă.
7. Vânzătorul are dreptul de a anula comanda dacă bunurile în cauză au fost listate pe pagină din cauza unei erori de sistem sau dacă prețul bunurilor s-a modificat între timp.
8. Cumpărătorul are dreptul să anuleze comanda gratuit în termen de 24 de ore de la trimiterea acesteia. Comanda poate fi anulată exclusiv în scris (prin e-mail) la adresa info@foon.ro. De asemenea, vânzătorul va notifica cumpărătorului confirmarea anulării exclusiv în scris. Notificarea scrisă este necesară ca o dovadă pentru anularea comenzii de către vânzător și oprirea procesării comenzii.
9. Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda în cazurile în care:
Articolul III.
Prețul pentru bunurile comandate listate în magazinul online pe site-ul www.foon.ro a Vânzătorului mobil online, s.r.l.. este final și obligatoriu pentru vânzător și cumpărător. Cumpărătorul - clientul poate efectua plata pentru bunurile comandate în următoarele moduri:
Până la plata integrală a prețului pentru bunurile comandate de către cumpărător, bunurile comandate rămân în proprietatea vânzătorului.
Articolul IV.
1. Vânzătorul este obligat să livreze marfa în termenul și la adresa specificată de cumpărător la confirmarea comenzii
2. Vânzătorul - compania mobil online, s.r.o. asigură livrarea mărfurilor * în următoarele moduri:
Toate prețurile includ TVA.
3. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile comandate în termenul convenit și la adresa specificată în comandă.
4. Bunurile sunt considerate a fi preluate de cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta, cu excepția transportatorului, preia toate părțile comenzii.
5. La ridicarea personală a bunurilor și ridicarea bunurilor livrate de către un angajat al vânzătorului, cumpărătorul este obligat să verifice corectitudinea tipului și cantității bunurilor preluate, integralitatea și integritatea ambalajului bunurilor. Prin semnarea foii de livrare, cumpărătorul confirmă corectitudinea tipului și cantității bunurilor preluate și a ambalajului său intact. În cazul în care transportul prezintă oricare dintre defectele de mai sus, cumpărătorul este obligat să nu preia coletul și să scrie un Protocol de daune cu angajatul vânzătorului. Plângerile ulterioare de acest fel nu vor fi acceptate de către vânzător.
6. La primirea bunurilor de la compania de transport cumpărătorul are obligația să verifice cantitatea de colete livrate, al căror număr este indicat pe eticheta cu adresa de livrare lipită pe colet și pe foaia de livrare a curierului, precum și integritatea ambalajului tuturor coletelor expediției în prezența curierului. Prin semnarea foii de livrare, cumpărătorul confirmă corectitudinea numărului de colete primite și a ambalajului lor intact. Dacă coletul (sau ambalajul acestuia) este vizibil rupt, deteriorat sau distrus, resp. nu corespunde cantității de bunuri preluate, cumpărătorul este obligat să contacteze imediat vânzătorul fără a prelua transportul și să scrie o înregistrare a pagubelor la transport cu firma de expediere. Orice revendicare ulterioară privind cantitatea și daunele fizice asupra mărfurilor în timpul transportului nu va fi acceptată de vânzător.
7. Cumpărătorul are obligația să verifice integritatea coletului atunci când primește expedierea prin poștă. În cazul în care pachetul este deteriorat, cumpărătorul este obligat să nu accepte un astfel de lot. Cumpărătorul are obligația să informeze imediat vânzătorul despre acest fapt. Cu semnătura sa pe foaia de livrare, resp. pe chitanță, cumpărătorul confirmă integritatea coletului. Reclamațiile suplimentare privind deteriorarea mărfurilor în timpul transportului nu vor fi acceptate.
8. Reclamațiile privind deteriorarea mecanică a bunurilor livrate în ambalaje nedeteriorate, care nu au fost evidente la primirea coletului, trebuie notificate prin e-mail la adresa info@foon.ro în 24 de ore de la primirea bunurilor. Reclamațiile ulterioare de acest fel nu mai pot fi acceptate.
9. Cumpărătorul are obligația să precizeze adresa poștală și de facturare corectă și completă la care urmează să fie trimisă comanda. Cumpărătorul are obligația să preia bunurile comandate și să plătească prețul total. Clientul este informat despre prețul total la completarea comenzii înainte de confirmarea sa obligatorie. În cazul în care cumpărătorul refuză să accepte coletul și nu plătește prețul total, vânzătorul are dreptul conform Codului civil, să îi perceapă costuri asociate cu taxele poștale și ambalare. Acest lucru nu se aplică la expedierile deteriorate mecanic în timpul transportului. Cumpărătorul are obligația să preia bunurile la locul și data convenite. În caz contrar, vânzătorul are dreptul conform Codului civil să îi taxeze cumpărătorului costurile asociate depozitării.
Articolul V.
Retragerea din contract de către cumpărător, care este un consumator
1. Conform OUG nr. 34/2014 privind protecția consumatorului în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în baza unui contract la distanță sau a unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului și de modificare a anumitor legi, consumatorul are dreptul să se retragă din contract fără să ofere un motiv în termen de 14 zile calendaristice de la data primirea mărfurilor. Retragerea din contract poate fi aplicată de consumator vânzătorului sub formă pe hârtie sau sub formă de înregistrare pe un alt suport durabil cu toate datele utilizate pentru identificarea produsului, a consumatorului și a vânzătorului. Perioada de retragere din contract este considerată a fi menținută dacă notificarea de retragere din contract a fost trimisă vânzătorului cel târziu în ultima zi a perioadei.
2. Consumatorul are dreptul să se retragă din contract chiar dacă a ridicat personal bunurile comandate prin intermediul magazinului electronic la punctul de vânzare al vânzătorului. Consumatorul are dreptul să se retragă din contract chiar înainte de începerea perioadei de retragere din contract, adică înainte de a prelua bunurile.
3. Consumatorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de acesta în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din contract. Costul asociat returnării bunurilor este suportat de consumator.
4. Consumatorul este obligat să returneze mărfurile în întregime, acestea nu pot fi deteriorate, utilizate, împreună cu bunurile, consumatorul trebuie să predea și toate accesoriile și toate documentele legate de bunuri (instrucțiunile de utilizare, certificatul de garanție, dovada achiziției etc.), pe care a primit-o în momentul cumpărării. Bunurile nu pot fi returnate cu plata pentru transport la livrare. Bunurile trimise în acest mod nu sunt acceptate și sunt returnate consumatorului.
5. Consumatorul are obligația să returneze mărfurile în starea și valoarea în care le-a primit și într-un ambalaj adecvat, astfel încât coletul să îndeplinească condițiile de transport ale furnizorului de transport pentru a nu provoca daune mecanice mărfurilor în timpul transportului. Vânzătorul nu este responsabil pentru daunele aduse mărfurilor în timpul transportului pentru o reclamație. Într-un astfel de caz, consumatorul solicită despăgubiri de la transportatorul ales în conformitate cu condițiile de reclamație aplicabile ale acestui transportator (vă recomandăm să asigurați transporturile). Toate plățile vor fi rambursate consumatorului în cel mult 14 zile de la data primirii notificării de retragere. Cu toate acestea, vânzătorul nu este obligat să ramburseze plățile către consumator înainte ca bunurile să i se livreze sau până când consumatorul nu dovedește că bunurile au fost returnate vânzătorului.
6. În cazul mărfurilor împachetate în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă, mărfuri precum înregistrări sonore, înregistrări video, înregistrări audiovizuale, cărți sau programe informatice ale căror ambalaje de protecție au fost distruse după livrare, la furnizarea de conținut electronic altul decât pe un suport tangibil, în vânzarea de bunuri realizate conform cerințelor speciale ale consumatorului, bunuri la comandă sau bunuri destinate în mod special unui singur consumator, în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii al căror preț depinde de mișcările de preț de pe piața financiară dincolo de controlul vânzătorului; care poate apărea în timpul perioadei de retragere, atunci când serviciul este furnizat, dacă acesta a fost furnizat cu acordul expres al consumatorului și consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin acordul său, acesta pierde dreptul de retragere după furnizarea integrală a serviciului și dacă a avut loc furnizarea integrală a serviciului, reparații urgente sau întreținere solicitate în mod expres de către consumator de la vânzător; acest lucru nu se aplică contractelor de servicii și contractelor de vânzare a altor bunuri decât piese de schimb necesare reparării sau întreținerii, cu condiția ca acestea să fi fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la consumator și consumatorul să nu fi precomandat aceste servicii sau bunuri, consumatorul nu are dreptul să se retragă din contract.
7. Consumatorul a luat la cunoștință faptul că, dacă împreună cu bunurile comandate a primit și un cadou iar acesta își exercită dreptul de retragere, orice contract legat de contractul din care s-a retras consumatorul, inclusiv contractul cadou încheiat între vânzător și consumator încetează la retragerea din contract. Consumatorul are obligația de a returna cadourile furnizate în legătură cu bunurile returnate.
8. După retragerea din contract, compania mobil online, s.r.o. va restitui consumatorului toate plățile primite de la acesta în baza contractului sau în legătură cu acesta, inclusiv costurile de transport, livrare și poștă și alte costuri și taxe. Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costuri suplimentare dacă consumatorul a ales un alt tip de transport decât cea mai ieftină metodă de livrare oferită de vânzător. Plățile vor fi returnate consumatorului fără întârziere nejustificată, în termen de cel mult 14 zile de la data la care vânzătorul, mobil online, s.r.o., va primi o notificare de retragere din acest contract. Vânzătorul nu este obligat să returneze plățile către consumator înainte ca bunurile să i se livreze sau până când consumatorul nu dovedește că a expediat bunurile către companie sau bunurile vor fi predate direct la un punct de lucru a companiei mobile online, s.r.o. Vânzătorul este obligat să returneze plățile către consumator în același mod pe care l-a folosit consumatorul în plata pentru comandă, sau într-un alt mod dacă consumatorul este de acord cu vânzătorul, fără a percepe taxe suplimentare. Costul asociat returnării bunurilor este suportat de consumator.
Răspunderea consumatorului pentru daunele produse asupra bunurilor returnate: Consumatorul este responsabil pentru reducerea valorii mărfurilor ca urmare a tratamentului diferit de ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea mărfurilor.
1. Dacă cumpărătorul este un antreprenor, cumpărătorului i se poate oferi o retragere înlocuitoare din contractul de cumpărare, în funcție de starea bunurilor returnate, garanția pierdută și prețul actual al bunurilor returnate. Starea mărfurilor este evaluată de vânzător. În caz de neînțelegere cu privire la condițiile acceptabile de ambele părți, bunurile vor fi returnate înapoi pe cheltuiala vânzătorului. Vânzătorul are dreptul să perceapă cumpărătorului orice costuri suplimentare suportate.
2. La emiterea unei facturi storno, se poate cere de la cumpărător să își dovedească identitatea printr-o carte de identitate în scopul drepturilor de proprietate ale cumpărătorului. Prin prezentarea unei cărți de identitate, cumpărătorul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu articolul II. și articolul VI. (în conformitate cu LEGEA 190/2018 pentru punerea in aplicare a GDPR (Regulamentul general privind protectia datelor). Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de cumpărare încheiat la distanță, în special în următoarele cazuri:
În cazul trimiterii unor astfel de bunuri, aceste bunuri vor fi returnate cumpărătorului pe cheltuiala sa.
Antreprenorul nu este supus unei perioade de 14 zile de la data primirii bunurilor pentru a se retrage din contract fără a da un motiv.
Articolul VI.
1. Datele personale furnizate voluntar de către cumpărător vânzătorului pentru a îndeplini comanda și acțiunile de marketing ale vânzătorului, sunt colectate, prelucrate și stocate în conformitate cu LEGEA 190/2018 pentru punerea in aplicare a GDPR (Regulamentul general privind protectia datelor). Cu privire la protecția datelor cu caracter personal și cu privire la modificarea anumitor legi, cu modificările și eficacitatea.
2. Cumpărătorul este de acord cu prelucrarea următoarelor date cu caracter personal: numele și prenumele, adresa poștală și de facturare, numărul de telefon, adresa de e-mail, antreprenorul persoană fizică și juridică și numărul de identificare, numărul de TVA sau numărul de TVA și alte date furnizate în contul său de utilizator în timpul înregistrării sau mai târziu în timpul actualizării sale (denumite în continuare în mod colectiv „date personale”).
3. Cumpărătorul este de acord cu prelucrarea datelor sale personale de către vânzător în scopul exercitării drepturilor și obligațiilor care decurg din contractul de cumpărare, în scopul menținerii unui cont de utilizator și în scopul trimiterii de informații și mesaje comerciale către cumpărător.
4. Cumpărătorul recunoaște că este obligat să precizeze corect datele cu caracter personal. Acesta este obligat să informeze vânzătorul fără întârzieri nejustificate cu privire la orice modificare a datelor sale personale.
5. Datele cu caracter personal vor fi prelucrate pe termen nelimitat. Datele cu caracter personal vor fi prelucrate în format electronic, automatizat sau în formă tipărită, neautomatizat.
6. Cumpărătorul confirmă că datele cu caracter personal furnizate de acesta sunt corecte și că a fost informat că aceasta este o furnizare voluntară de date cu caracter personal.
7. În cazul în care cumpărătorul solicită informații despre prelucrarea datelor sale personale, vânzătorul este obligat să furnizeze aceste informații. Vânzătorul are dreptul de a solicita o plată adecvată pentru furnizarea de informații conform frazei anterioare, care nu depășește costurile necesare pentru furnizarea de informații.
Textul integral al Politicii de confidențialitate poate fi găsit AICI.
Articolul VII.
Condițiile de garanție pentru bunuri sunt guvernate de Procedura de reclamație a vânzătorului și de reglementările legale valabile în România.
Articolul VIII.
Acești Termeni și condiții intră în vigoare și sunt valabili începând cu 21.05.2018 și anulează versiunile anterioare ale Termenilor. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni și condiții fără o notificare prealabilă.
Articolul IX.
SAL este o metodă de soluționare a litigiilor care se aplică numai consumatorilor - persoanelor fizice care nu acționează în desfășurarea afacerii sau ocupației atunci când fac cumpărături la distanță. Această soluționare a litigiilor se referă doar la relația dintre consumatori și vânzători care rezultă dintr-un contract de consum sau este legat de acesta.
SAL se aplică numai litigiilor a căror valoare depășește suma de 20 EUR. Entitatea SAL poate rambursa costurile către consumator numai plata taxei pentru inițierea SAL, până la maximum 5 EUR. Pentru soluționarea litigiilor dintre Vânzător și Consumator se aplică OG nr.38/2015 - ORDONANŢA nr. 38 din 26 august 2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.
2. Consumatorul, respectiv cumpărătorul dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sau dacă consideră că drepturile sale au fost încălcate, contactați vânzătorul cu o cerere de despăgubire. (prin e-mail la: info@foon.ro)
În cazul în care vânzătorul răspunde la această cerere într-un mod negativ sau nu răspunde în termen de 30 de zile, consumatorul are, conform OG nr.38/2015 dreptul de a prezenta o propunere pentru inițiere pentru soluționarea alternativă a litigiilor către entitățile SAL.
Subiectul SAL este Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau o companie privată, așa-numita Persoană juridică autorizată.
Consumatorul poate depune o petiție pentru a iniția SAL în scris, electronic sau verbal în procesul-verbal.
3. Consumatorul poate utiliza, de asemenea, platforma SOL (soluționarea online a litigiilor) disponibilă pe: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks